Posted in Cuap-cuap, Pregnancy

Entering 16 weeks

Hola..!

Apanya yang sudah minggu ke 16? Well..it’s about a lil creature inside my womb ^^. Yups, it’s almost 16 weeks already. I’m so happy🙂

How your baby’s growing:

Get ready for a growth spurt. In the next few weeks, your baby will double his weight and add inches to his length. Right now, he’s about the size of an avocado: 4 1/2 inches long (head to rump) and 3 1/2 ounces. His legs are much more developed, his head is more erect than it has been, and his eyes have moved closer to the front of his head. His ears are close to their final position, too. The patterning of his scalp has begun, though his locks aren’t recognizable yet. He’s even started growing toenails. And there’s a lot happening inside as well. For example, his heart is now pumping about 25 quarts of blood each day, and this amount will continue to increase as your baby continues to develop (babycenter.com) .. wow.. subhanallah…🙂

credit pic : http://www.babycenter.com/fetal-development-images-16-weeks

Mungkin bagi bumil usia 16 minggu ini sudah mulai terlihat perutnya ya.. lain dengan saya😀 . Banyak yang bilang, “kok malah tambah kurus si??” Ato “kok belum keliatan hamilnya??” Jelas aja saya dibilangin gitu, karena ada 2 orang juga yang lagi hamil di bagian saya dan mereka memang terlihat hamil 😀 . Memang si, waktu trimester 1 saya mengalami yang namanya all day sickness, ga cuma pagi aja. Any time, any where deh pokoknya. Kalo mual si masih bisa ditahan-tahan, tapi kalo udah muntah itu yang bikin ga enak😦 . Saking seringnya mual-muntah, BB saya turun 2 kg dan dimarahin dsog-nya. Dia bilang, kamu harus lebih semangat..! Iya deh dok..😀

Nah, masalahnya adalah..kemarin saya timbang BB di klinik kantor. Loh kok masih 55 kg?? Haduh haduh.. segala usaha sudah saya kerahkan padahal. Mulai dari minum susu khusus bumil (sebelumnya saya minum susu UHT biasa), cemilan banyak, es krim tiap hari. Tetep aja ga naik. Hh,, sampe desperado saya. Apalagi mau ketemu dsog beberapa hari lagi. hwaaa….!

Selama ini, BB saya cenderung stabil. Ga pernah jauh-jauh dari angka 55 kg, dari mulai kuliah, sampe menikah. Paling jauh ya 57 kg itu. Padahal ibu saya gemuk jadi harusnya saya punya bakat gemuk juga kan?

Hmm,,, semoga waktu kunjungan selanjutnya si dedek sehat yah.. *harap-harap cemas* bismillah…

Author:

A woman who loves everything about Korean culture, try her best to be a good mother & devoted wife.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s